Garantie versus Envirodeck Optimaal Kwaliteitssysteem
Vooropgesteld dat ook wij ontzettend gelukkig zijn met de huidige economische ontwikkelingen in de bouwwereld, zit hier helaas ook een keerzijde aan. Deze ontwikkelingen hebben namelijk als consequentie gehad dat er zich de afgelopen periode bij onze klanten een afnemende interesse voor onze via HDI-Gerling verzekerde garantiefaciliteit ontwikkelde.
Hierdoor werden wij eind 2017 voor de keus gesteld om de garantietoeslag voor onze klanten van 6% naar 9 á 10% voor een 10-jarige dekking te verhogen of om de faciliteit te laten vervallen. Wij hebben voor de laatste optie gekozen waardoor de verzekerde garantiefaciliteit met ingang van 1 januari 2018 is komen te vervallen. Vanzelfsprekend heeft dit geen enkele invloed op de fabrieksgarantie van 2 jaar na levering, deze blijft gewoon van toepassing op al onze leveringen!
Wat mede ten grondslag heeft gelegen aan deze beslissing is dat na een klanttevredenheidsonderzoek naar voren kwam dat het overgrote deel van onze klanten de voorkeur gaf aan een stringenter en transparanter kwaliteitssysteem aan de voorzijde. Immers, een verzekeringspolis is bij problemen erg traag en keert in de praktijk meestal slechts een deel van de kosten of een vergoeding onder voorwaarden uit. Een mooie bijkomstigheid daarbij is dat de totale projectprijs positief wordt beïnvloed door het vervallen van de premie, er hoeft immers geen garantiepolis te worden gekocht voor 6% van de opdrachtsom.
Dat wij goed naar onze klanten hebben geluisterd kunt u zelf beoordelen. Hieronder hebben wij beknopt vermeld hoe wij de optimalisatie van ons kwaliteitssysteem op basis van het gezegde “voorkomen beter is dan genezen” op diverse punten vorm hebben gegeven en aan hebben gescherpt. Heeft u vragen over dit onderwerp bel dan gerust 0512-544503.